Recensie Ad Bastiaanse
Over klantgerichtheid zijn inmiddels al wereldbibliotheken volgeschreven.
Er bestaan veel verschillende definities met even zovele betekenissen .
Volgens mij bestaat de kern van klantgerichtheid nog altijd bij de gratie van eenvoud.
Er is eenvoudigweg sprake van daadwerkelijke en oprechte klantgerichtheid als …
… je met al je vragen terecht kunt.
… het antwoord altijd begint met “Ja”.
… je betrokkenheid ervaart bij elk contact.
… betrouwbaarheid en flexibiliteit hand in hand gaan.
… je consequent het gevoel krijgt dat je wordt ondersteund.
… je persoonlijk te woord gestaan wordt door mensen die weten wie je bent.
… afspraken worden nageleefd en verwachtingen worden overtroffen.
… je wordt gezien als een waardevolle relatie in plaats van een van de zovele klanten.
… dienstverlening in de letterlijke zin van het woord als vanzelfsprekend wordt gezien.
Deze klantgerichtheid ervaar ik al zes jaar lang bij Artiestenverloningen uit Culemborg.
Ik werk als acteur / spreker / dagvoorzitter / trainer voornamelijk in het bedrijfsleven. Artiestenverloningen verzorgt namens mij de volledige facturering en loonadministratie van al mijn werkzaamheden. En dat doen zij vanuit overtuiging en “commitment” met hun doelgroep, waartoe ik behoor. Zij denken met mij mee waar nodig.
Zij attenderen en adviseren mij op ontwikkelingen in de markt.
Zij deinzen niet terug voor complexe vraagstukken. Zij zijn ervaren, professioneel en uitermate deskundig in hun service. En – niet onbelangrijk – de deur staat altijd open en een verse kop koffie staat klaar voor het geval dat je even langs wilt komen.
Échte dienstbaarheid is de kern van klantgerichtheid.
Artiestenverloningen is dienstbaar in alle opzichten.